چالش های کلیدی یک تیم چابک (Agile Team)

چالش های کلیدی یک تیم چابک (Agile Team)

چالش های یک تیم چابک مقاله بسیار مهمی است و هدف از ارائه این مقاله، این است که تیم های چابک Agile بدانند که با چه چالش هایی در تیم سازی به روش Agile روبرو هستند و اغلب این چالش ها هستند که باعث شکست تیم های یک سازمان می شوند. در ادامه ما به تعدادی از چالش های تجربه شده در تیم های چابک Agile می پردازیم.

تیم چابک

مناطق زمانی مختلف

ارتباط موثر یکی از ویژگی های کلیدی در تیم چابک است. اگر تیم در مکان‌های چغرافیایی مختلف توزیع شود، معمولاً افراد تیم در برقراری ارتباط موثر، با مشکلاتی مواجه می‌شوند، زیرا در مناطق زمانی مختلف هستند.

بخصوص اگر اعضاء تیم در چند کشور متفاوت کار کنند. عدم وجود ارتباطات مناسب در درک چشم انداز محصول، ماموریت، نقشه راه و تحویل روزانه مشکل ایجاد می کند. معمولاً تجربه نشان داده است که بهترین نتیجه در تیم در شرایطی حاصل می شود که افراد گروه، رودررو ارتباط برقرار کنند.

عدم اعتماد

عدم اعتماد می تواند هر تیمی را نابود کند. از آنجایی که تیم چابک باید حداکثر، هر دو هفته یک بار جلسات هماهنگی کلی خود را برگزار کند، پس وجود اعتماد بین اعضاء تیم را می توان بسیار مهم تلقی کرد. اعتماد باید از ابتدای پروژه و روز به روز ایجاد شود و اعتماد آن سطح اعتماد به طور مستمر افزایش یابد.

رویکرد مدیریت خرد در تیم

مدیریت خرد برای مدت طولانی در هر تیمی یک نکته منفی کلیدی بوده است. معمولاً برخی از افراد حرفه ای تیم با راه اندازی بازی سرزنش یا انجام سیاست های کثیف در تیم، کار خود را پیش می برند. اعضای تیم چابک خود سازماندهی شده، با انگیزه هستند و همه مسئولیت خود را درک می کنند.

سرزنش یکی از اعضای تیم به هر دلیل، واگذاری تمام کارها به زیردستان، یا تسلط بر تیم به نام رهبر، هیچ سودی برای تیم ندارد. بلکه عملکرد تیم را کاهش می دهد. در چارچوب چابک، جایی برای رویکرد مدیریت خرد وجود ندارد.

فراموش نکنید که نباید مشکل منیت و ایگوئیستیک در بین تیم وجود داشته باشد. همه اعضای تیم باید برای یک هدف مشترک که ساختن یک تیم برنده است، تلاش کنند.

بازرسی و انطباق را بپذیرید

تیم چابک زمانی به سرعت بهینه خود می رسد (بالاترین سطح عملکرد) که محدوده ای زمانی مشخصی برای کنترل، بازرسی و تمرین مجدد برای جلوگیری از تکرار اشتباهات، در آن وجود داشته باشد. درس گرفتن از اشتباهات گذشته و تکرار نکردن اشتباه قبلی، کلید موفقیت در هر فرد یا تیمی است.

تجربه پایین در کار با تیم های چابک  Agile

چالش های یک تیم و فقدان تجربه در تیم سازی چابک، ممکن است یکی از چالش ها باشد. مفهوم تیم سازی چابک با مدل های مرسوم تیم سازی سنتی تفاوت دارد و کم بودن تجربه در ساخت تیم ها به روش چابک، در بسیاری مواقع از دلایل اصلی شکست در کسب نتیجه است.

ساختن یک تیم برنده و حفظ آن تیم

ایجاد یک تیم برنده و حفظ تیم برای مدت طولانی یک چالش برای تیم های چابک است. آوردن افراد مناسب به مکان مناسب در زمان مناسب یکی از کلیدهای موفقیت است. بدون افراد مناسب، نه یک تیم و نه یک سازمان، هرگز نمی توانند دوام بیاورند و به نتایج دلخواه دست پیدا کنند.

این مطلب نیز مفید است: مزایا و منافع کوچینگ برای کسب و کار

همکاری

همکاری، کلید موفقیت در تیم های چابک است. از آنجایی که سرعت تطابق اعضاء تیم در تیم سازی چابک از اهمیت بالایی برخوردار است، همکاری تیمی، کلید موفقیت است.

وجود کار اضافی برای اعضاء تیم

عدم وضوح در پیش بینی الزامات، عدم ارتباط مناسب برای درک نیازها، ماموریت اصلی تیم، چشم انداز و نقشه راه، باعث ناراحتی تیم می شود. در اکثر مواقع، به دلیل محدودیت های زمانی، کیفیت کار کاهش می یابد.

فقدان درک مناسب در مورد الزامات، عدم وجود استراتژی های بازنگری مناسب و همچنین عدم حمایت مدیریت ارشد، در نهایت تیم چابک شکست می خورد.

در پایان باید به این نکته اشاره شود که ما با هم به عنوان یک تیم موفق می شویم و به عنوان یک تیم نیز شکست می خوریم. این کار تیمی عالی است که موفقیت را به ارمغان می آورد، نه هر فردی و نه هیچ رهبر. رهبر شخصی است که مسئولیت را به عنوان یک تیم به عهده می گیرد.

مدیریت هوشمند استراتژیک

جدیدترین مطالب منتشر شده
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *