مشاوره مدیریت، چگونه سازمان ها را متحول می سازد؟

مشاوره مدیریت، چگونه سازمان ها را متحول می سازد؟

شاید در وهله اول به نظر برسد که مشاوره مدیریت تنها در برخی امور کارآمدی داشته و نمی تواند تغییرات اساسی در وضعیت و روند فعلی سازمان ایجاد کند، اما جالب است بدانید که مشاوره مدیریت حرفه ای و هوشمند می تواند تغییرات سازمانی کاملا اساسی و کارآمدی به همراه داشته و بسیاری از مشکلات کوچک و بزرگ را با روش های مدرن و حرفه ای مرتفع سازد.

در ادامه با مشاوره مدیریت غزال همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

تغییرات سازمانی

تغییر امروزه جنبه اجتناب ناپذیری از کسب و کار است. از لحاظ تاریخی، مشاغل از ایجاد تغییرات عمده در فعالیت های خود اجتناب می کردند، با این وجود با ظهور جهانی شدن، سازمان ها برای رقابت در مقیاس جهانی نیاز به تکامل داشتند. با این تأکید مدرن بر تغییر، بسیاری از سازمان ها از مشاوره مدیریت تغییر جهت بهینه سازی این انتقال استفاده می کنند. با مشاوره مدیریت، تغییرات جهت منابع، بودجه و سایر جنبه های عملیات تجاری، ساده سازی شده و به تغییر شکل یک سازمان برای همه تیم ها و افراد درگیر کمک می کند.

هنگامی که شرکت ها می خواهند تغییرات قابل توجهی را در عملکرد کسب و کار خود اعمال کنند، باید گام هایی را برای اطمینان از مثمرثمر بودن فرآیند بردارند. مشاوران مدیریت تغییر می توانند از طریق این فرآیند به سازمان ها کمک کنند تا اطمینان حاصل کنند که آنها به روشی موثر و کارآمد تغییر می کنند.

پیش از اجرای تغییر، باید نتیجه هدف تعریف شود. با این حال، غالبا یک سازمان با ایجاد هدفی که دامنه آن شفاف نیست یا از نظر ساختار نامنظم است، خطا می کند. یک مشاوره مدیریت تغییر می تواند با مدیریت همکاری کند تا هدفی را که از نظر مالی مناسب است، توسعه دهد. در حالی که به رشد بالقوه نیز خوش بین است. با ترسیم نتیجه مطلوب تغییر سازمان یافته می توان هدف را به آسانی به طرف های درگیر منتقل کرد تا آنها بتوانند مزایای هدف را برای خود و سازمان درک کنند و با آن ارتباط برقرار کنند.

ارتباط مستقیم با مدیریت ارشد

مشاوران مدیریت می دانند که تغییر باید از رهبران یک سازمان شروع شود. بنابراین مشاوران به منظور کمک به دستیابی به نتایج مطلوب، مستقیماً با رهبران ارشد در اجرای ابتکارات تغییر کار می کنند. به عنوان مثال، اگر کارکنان احساس کنند که سطح بالایی از تعهد مدیریت ارشد وجود ندارد، ممکن است اعتماد به تغییرات پیشنهادی را از دست بدهند. به این ترتیب مشاوران مدیریت تغییر می توانند به عنوان واسطه بین مدیران ارشد مخالف یا حتی بین مدیران ارشد و کارکنان عمل کنند.

ایجاد برنامه تغییرات سازمانی

برای دستیابی به اهداف، سازمان ها باید با مشاوران مدیریت تغییر کار کنند تا یک برنامه مدیریت تغییر روشن ایجاد کنند. اولین مرحله ارزیابی توانایی فعلی سازمان برای تغییر با انجام ارزیابی آمادگی تغییر است. سپس این کار با تجزیه و تحلیل ریسک انجام می شود که هرگونه موانع احتمالی را که ممکن است در اجرای تغییر اختلال ایجاد کند، تعیین می کند. طرح حاصل باید تمام جنبه های تلاش را شامل شود؛ از جمله اجرا، پس از اجرا و نهادینه سازی. سپس مشاوران و مدیران ارشد می توانند از این برنامه مدیریت تغییر برای اطلاع و تصمیم گیری در مورد اجرای تغییرات به طور یکباره یا به صورت مرحله بندی شده استفاده کنند.

مشارکت دادن ذینفعان

در مرکز هر تغییر معناداری افراد درگیر هستند. مشاوران مدیریت تغییر می توانند با سوق دادن کلیه ذینفعان و اطلاع رسانی به آنها، به سازمان ها کمک کنند. حتی در مواقع مقاومت، مشاوران می توانند به طور موثر با افراد در متن تغییرات درگیر شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند و می توانند بازخوردهایی را درباره نحوه تنظیم دقیق برنامه های مدیریت تغییر ایجاد کنند. مشارکت و پشتیبانی ذینفعان همچنین می تواند به بهبود اثر بخشی اشتراک اطلاعات در مورد تغییرات کمک کند. با استفاده صحیح از مشاوران، پیام های اصلی تغییر ایجاد می شوند و رهبران و مدیران ارشد می توانند سریعتر به اهداف سطح بالاتر پیشرفت کنند.

تغییرات سازمانی در زیرساخت ها

وقتی سازمانی برای مدت زمان طولانی به یک شیوه فعالیت می کنند، فرهنگ شکل می گیرد. برای اجرای تغییرات گسترده، مشاوران با سازمان ها همکاری می کنند تا هنجارهای سازمانی خود را اصلاح یا حتی به طور کامل از بین ببرند. با اجرای برنامه های آموزشی، استراتژی های موثر و به کارگیری تمهیدات لازم، مشاوران به سازمان ها کمک می کنند تا زیرساختی را برای پذیرش تغییرات ایجاد کنند.

اندازه گیری پیشرفت

کار مشاور مدیریت تغییر، پس از اجرا به پایان نمی رسد. پس از اعمال تغییرات مشاوران باید به طور مستمر روند پیشرفت را کنترل کنند. شناسایی و پیگیری معیارها برای ارزیابی پیشرفت، به مشاوران و مدیران اجازه می دهد تا در هر زمان و در صورت لزوم سازگاری ایجاد کنند. اندازه گیری داده ها همچنین می تواند ایده های جدیدی را برای تغییرات بالقوه، چه در سطح خرد و چه در سطح کلان، در اختیار سازمانها قرار دهد.

جدیدترین مطالب منتشر شده
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *