مشارکت مدیریت در تیم های اجرایی چطور شکل می گیرد؟

مشارکت مدیریت در تیم های اجرایی چطور شکل می گیرد؟

نقش مدیریت همیشه قایقرانی روان نیست. در حالی که به نظر می رسد که مدیریت در هر سازمان در بخش های مختلف از بازاریابی و فروش گرفته تا حسابداری و … فقط مسئولیت کار خود را باید به تنهایی بر عهده داشته باشد، اما به شکلی کاملا تثبیت شده این وظیفه مدیریت در هر بخش از سازمان است که تیم خود را برای تحقق مجموعه اهداف سازمان تشویق، رهبری کرده و به آن ها انگیزه ببخشد. بدیهی است که مدیریت در تیم های اجرایی همیشه کار ساده ای نیست و اطمینان از این که همه چیز بدون مشکل در حال اجرا است، اغلب می تواند یک چالش باشد.

بنابراین چگونه می توان همزمان با حفظ موقعیت مدیریتی خود، مشارکت مدیریت در تیم های اجرایی را وارد عمل کرد که ضمن موثر بودن، اقتدار و رهبری را نیز حفظ کند؟ در اینجا چند نکته برتر برای مدیریت موثر آورده شده است.

مشارکت مدیریت در تیم های اجرایی

۱) ارتباطات مثبت و خوب را حفظ کنید

کارکنان یک سازمان در بخش های مختلف می خواهند در مورد پروژه های در حال انجام، اهداف و مهلت های قراردادی در جریان باشند، بنابراین ضروری است که شما به خوبی با آن ها ارتباط برقرار کنید و آن ها را در مورد فعالیتهای درون سازمان آگاه کنید. همچنین ضروری است که بازخورد را تشویق کنید و کارکنان احساس کنند که می توانند با هر گونه سوال یا مسئله ای که می خواهند به آن بپردازند، به شما نزدیک شوند، بنابراین دسترسی به کارمندان برای خود بسیار مهم است. این چیزی است که در مشاوره مدیریت نیز به شکل جانبی به آن پرداخته می شود.

۲) روابط کاری مثبت ایجاد کنید

مهم است که نه تنها در سطح حرفه ای بلکه در سطح شخصی تر، اعضای تیم خود را بطور جداگانه بشناسید. وقتی تلاش می کنید تا کمی بیشتر در مورد نحوه کار همکاران خود و علاقه آن ها بدانید، این امر باعث ایجاد روابط بسیار بهتری در تیم خواهد شد.

۳) کار خوب را تصدیق کنید

از این دست مدیران نباشید که وقتی بازخورد می گیرید فقط چیزی برای انتقاد دارید! با ارائه بازخورد مثبت به کارکنان، به اعتماد به نفس آن ها کمک کرده و آنها را ترغیب می کنید تا در آینده بیشتر درگیر شوند، بنابراین بسیار مهم است که شما به دستاوردهای آن ها و تلاشی که انجام می دهند اعتراف کنید. خلاقیت را تشویق کنید و از تلاش همه اطمینان حاصل کنید در مورد آنچه از آنها انتظار می رود.

۴) واقعی باشید

تیم شما انتظار ندارد که شما فوق بشری باشید، بنابراین اگر احساس فشار می کنید و به کمک احتیاج دارید، از پذیرفتن آن نترسید و اگر اشتباه کردید، بار آن را بپذیرید! با نشان دادن جنبه انسانی خود و اجازه دادن به کارمندانتان تا کمی بهتر شما را بشناسند، تیم شما با نزدیک شدن به شما احساس آرامش و راحتی بیشتری می کند.

مشارکت مدیریت در تیم های اجرایی

۵) قاطع باشید

یک رهبر خوب باید بتواند اقتدار خود را اعلام کند و تصمیمات مهمی برای تیم بگیرد. در نقش رهبری جایی برای پوسته پوسته شدن وجود ندارد ، بنابراین بسیار مهم است که شما به توان شخصی و دانش خود بچسبید و آنچه را که برای کسب و کار احساس می کنید بهتر است، دنبال کنید.

۶) مشاغل را به افراد مناسب واگذار کنید

ایجاد ارتباط با تیم خود و شناختن آنها به صورت جداگانه بسیار مهم است، بنابراین می توانید نقاط قوت و ضعف آنها را ارزیابی کنید. افرادی که احساس می کنند از بهترین مهارت های خود استفاده می کنند عملکرد بهتری دارند و بیشتر درگیر نقش می شوند، بنابراین واگذاری کارهای مناسب و متناسب با هر فرد تأثیر بسزایی در بهره وری تیم خواهد داشت.

۷) تعارضات را مدیریت کنید

وقتی در محل کار تعارض وجود دارد، نباید از آن غافل شد. چشم بستن می تواند منجر به جو منفی شود، که ممکن است برای بهره وری کارکنان تأثیراتی داشته باشد و ممکن است ارتباط بین تیم آسیب ببیند. وقتی مسئله ای پیش می آید، بسیار مهم است که قبل از هر چیزی سریعاً به آن پرداخته شود.

۸) مثال خوبی باشید

کارکنان شما برای راهنمایی و الهام گرفتن به شما نگاه می کنند، بنابراین ضروری است که الگوی خوبی برای جلب احترام آن ها باشید. اگر از آن ها انتظار دارید که حرفه ای رفتار کنند و به کار خود متعهد باشند، بسیار مهم است که خودتان این کار را انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که کار خود را انجام می دهید، به پیشرفت حرفه خود ادامه می دهید و تیم خود را نیز در این کار پشتیبانی می کنید.

کلام آخر

شما چه نکات دیگری را در خصوص مشارکت مدیریت در تیم های اجرایی می دانید که در بالا به آن ها پرداخته نشده باشد؟ این موارد را با ما و دیگر کاربران وبلاگ مشاوره مدیریت غزال در میان بگذارید.

جدیدترین مطالب منتشر شده
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *