سریع ترین روش های استخدامی

جستجوی استعدادهای جدید، یک چالش فزاینده ای برای شرکت‌ها است. تازگی ندارد که کمبود مهارت در بازار کار باعث افزایش رقابت و نیاز به جذب، تعامل و جذب سریع تر بهترین کاندیداها می‌شود. شما به عنوان یک مدیرعامل، مطمئناً آگاه هستید که یک فرآیند کارآمدتر برای استخدام که تجربه نامزدهای بهتری را ارائه می‌دهد، کلیدی است که شرکت شما بهترین کاندیداها را حفظ کرده و از هزینه‌های استخدام‌های بد جلوگیری می‌کند. با این حال، توسعه و مدیریت یک فرآیند استخدام عالی، می‌تواند بدون استراتژی مناسب دشوار باشد. شما که نمی خواهید چرخه استخدام خود را تا حدی از دست داده که در نتیجه گام‌های مهمی که برای شناسایی شایسته ترین نامزدها در مجموعه استعدادهای شما ضروری هستند، را از دست بدهید. از سوی دیگر، مدیران استخدامی شما نباید از روش‌های قدیمی استفاده کنند، در غیر این صورت نامزدهای خود را به شرکت‌های دیگری که روندهای سریع تری دارند، واگذار خواهید کرد. امروزه، داوطلبان انتظار یک برنامه کاربردی سریع و آسانی را دارند و بسیاری از آن‌ها مایل به انتظار بازخورد بیش از دو هفته از درخواست نیستند.

بنابراین، چگونه می‌توانید روند استخدام خود را برای متقاضیان و استخدام کنندگان آسان تر و سریع تر کنید، بدون این که کیفیت استخدام را به خطر بیندازید؟ مراحل زیر را برای تغییر روند استخدام خود دنبال نمایید:

۱- آگهی‌های شغلی خود را بهبود ببخشید

اول از همه باید مطمئن شوید که توصیفات شغلی شما دقیق و جذاب هستند. بهترین راه برای حفظ کاندیداهای خوب، این است که انتظارات خود را برآورده کرده و با یک پیشنهاد شغلی صادقانه ای شروع کنید. در اینجا نحوه نوشتن شرح شغل در نقطه را بررسی نمایید. یکی دیگر از جنبه‌های مهمی که باید در نظر بگیرید، این است که تیم استخدام کننده، موقعیت‌های باز شما را به اشتراک می‌گذارند. آیا آن‌ها جای خالی شما را در مناسب ترین تابلوهای شغلی تبلیغ می‌کنند؟ آیا برای آن‌ها آسان است که مشاغل شما را به سرعت در چندین وب سایت اشتغال به اشتراک بگذارند؟ نرم افزار مناسب استخدام می‌تواند به تیم استخدامی شما کمک کرده تا موقعیت‌های خالی شما را در چند صفحه مختلف در یک زمان و تنها با چند کلیک توزیع کند.

۲- استفاده از آن را آسان کنید

داوطلبان حاضر نیستند در فرآیندهای طولانی و طاقت فرسای درخواست شرکت کنند. وقتی نوبت به فرم‌های برنامه می‌رسد، آن‌ها انتظار دارند که به آن‌ها اجازه دهید آن را در تلفن‌های همراه خود پر کنند و روی شما حساب می‌کنند که رزومه شان را تجزیه کنید و زمینه‌های باقی مانده را به اطلاعات مرتبط با برنامه محدود نمایید که در CV آن‌ها وجود ندارد. ۲۰ درصد از داوطلبان، فرم‌های درخواست خود که بیش از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد را پر می‌کنند. آیا مطمئن هستید که فرایند درخواست شما این انتظارات را برآورده می‌کند؟ باز هم، استفاده از نرم افزار مناسب استخدام می‌تواند به شما در ارائه یک برنامه کاربردی بهینه و سازگار با تلفن همراه کمک کند که این به داوطلبان اجازه می‌دهد تا سریع تر درخواست دهند.

۳- بهبود منابع متقاضی

علاوه بر تابلوهای شغلی و صفحه شغلی شما، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی نیز برای منبع نامزدها عالی هستند. اطمینان حاصل کنید که تیم جذب شما از قدرت استخدام اجتماعی استفاده می‌کند. یکی دیگر از راه‌های عالی برای تأمین منابع نامزدها، پایگاه داده نامزدهای شما است. از نرم افزار استخدام خود برای جستجوی نامزدهای واجد شرایطی که در گذشته استخدام نکرده‌اید و برای موقعیت جدید مناسب هستند، استفاده کنید. همچنین، با اجازه مراجع، از شبکه حرفه ای کارکنان خود استفاده نمایید. این یک روش بسیار مقرون به صرفه برای تعامل با نامزدهای برتر و منفعل است.

۴- اهرم غربالگری نامزدها با استفاده از هوش مصنوعی

یکی از مهم ترین مراحل در فرآیند استخدام، غربالگری نامزدها بوده که به استخدام کنندگان اجازه می‌دهد تا نامزدهای نامناسب برای یک موقعیت را اخراج کرده و بر مواردی که بهترین شرایط را دارند، مطابقت داشته باشند. با این حال، این یکی از سخت ترین و وقت گیرترین کارهای دستی است که یک استخدام کننده می‌تواند انجام دهد. با توجه به تعداد متوسط ​​برنامه‌های کاربردی در هر موقعیت، از نظر انسانی این امکان وجود ندارد که تیم استخدام کننده شما هر کاندیدایی را به طور دقیق بررسی کند و اطمینان حاصل نماید که بهترین کاندیداها در این مرحله نگهداری می‌شوند. خودکارسازی فرآیند غربالگری مبتنی بر هوش مصنوعی، بهترین راه حل است. سیستم ردیابی مناسب متقاضیان می‌تواند بر اساس الزامات شغلی تعیین شده توسط تیم استخدام شما، انتخاب خودکاری از نامزدها را به شما ارائه دهد. این ویژگی بدون به خطر انداختن کیفیت نمایش، روند جذب شما را تسریع می‌کند. برعکس، الگوریتمی که نامزدها را نمایش می‌دهد، از مشاهده CV‌ها خسته نشده و بر تعصب ناخودآگاه ما انسان‌ها تکیه نمی کند.

۵- از روش‌های جدید ارزیابی داوطلبان استفاده کنید

مصاحبه‌های ویدئویی یک طرفه، یک راه عالی برای اطمینان از این هستند که فقط مناسب ترین نامزدها را برای ملاقات حضوری دعوت کنید. چند بار شما یا تیم تان تصور می‌کنید که وقت خود را با کاندیداهایی تلف کرده‌اید که تنها ۵ دقیقه در مصاحبه مناسب بودند؟ با گنجاندن یک مرحله مصاحبه ویدئویی از قبل ضبط شده در فرایند درخواست خود، این شانس را دارید که قبل از دعوت از آن‌ها برای مصاحبه حضوری، به داوطلبان نگاه کرده و تناسب آن‌ها را برای این موقعیت ارزیابی کنید. تنها کاری که تیم شما باید انجام دهد این بوده که مجموعه ای از سوالاتی که دوست دارند تا داوطلبان به آن‌ها پاسخ دهند را مشخص کرده و سپس پاسخ‌ها را مرور کنید. آزمایش شخصیت داوطلبان نیز گام مهمی در انتخاب است، زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا عملکرد شغلی آینده را به طور دقیق پیش بینی کرده و تصمیمات استخدامی مبتنی بر شواهد را بگیرید. کنجکاو هستید که چگونه می‌توانید داوطلبان را با تست شخصیت، بهتر ارزیابی کنید؟ همه چیز را در اینجا بخوانید. هر دوی این ابزارها می‌توانند با ارائه داده‌های مهم به استخدام کنندگان برای بهبود غربالگری اولیه نامزدها و کمک به آن‌ها در تصمیم گیری در مورد مراحل بعدی استخدام، روند استخدام شما را تسریع کنند.

۶- از سوالات مصاحبه ساختاریافته استفاده کنید

مصاحبه با نامزدها به استخدام کننده این فرصت را می‌دهد تا انگیزه‌های آن‌ها را نسبت به موقعیت و شرکت و همچنین مهارت‌ها و تناسب فرهنگی شان بیشتر ارزیابی کند. با این حال، اگر شما به درستی این کار را انجام ندهید، مصاحبه‌ها می‌توانند به اتلاف وقت زیادی تبدیل شوند و منظور ما از آن این بوده که از روند مصاحبه ساختارمندی پیروی نمی کنید. مصاحبه‌های بدون ساختار فقط می‌توانند ۱۴ درصد از عملکرد یک کارمند را توضیح دهند. در حالی که مصاحبه‌های ساختار یافته می‌توانند عملکرد کارکنان را تا ۲۶ درصد پیش بینی کنند. علاوه بر این، در یک مصاحبه ساختار یافته، از همه داوطلبان یکسری سوالات یکسانی پرسیده می‌شود و معیارهای روشنی برای ارزیابی کیفیت پاسخ‌های آن‌ها وجود دارد. مصاحبه‌های ساختار یافته امکان ارزیابی نامزدها را برابر با معیارهای مورد نیاز و موردنظر فراهم می‌کند. بدیهی است که این امر مستلزم آن بوده که از هر نامزد همان مجموعه سوالاتی پرسیده و ارزیابی یکسانی نیز انجام شود، بنابراین استخدام کنندگان باید به سناریو پایبند باشند.

۷- بهبود مشارکت نامزد

درگیر نگه داشتن نامزدها در طول فرآیند استخدام، برای کارآیی فرآیند استخدام شما بسیار مهم است. نقاط تماس فرآیند استخدام خود را برنامه ریزی کنید و از ابزارهای نرم افزاری استخدام مانند اتوماسیون ایمیل استفاده نمایید تا مطمئن شوید که نامزدها را در جریان وضعیت خود و یک تجربه نامزد برنده را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید. الگوهای ایمیل انبوه و شخصی سازی را ایجاد کرده که در آن وضعیت برنامه آن‌ها را با جزئیات توضیح داده و مراحل بعدی را به آن‌ها اطلاع می‌دهید. استخدام کنندگان شما تنها با چند کلیک می‌توانند تک تک کاندیداها را به روز نگه دارند و به دلیل عدم ارتباط، از کنار گذاشتن آن‌ها جلوگیری کنند.

روند استخدام خود را با این هفت مرحله به روز نگه دارید و مطمئن شوید که تیم جذب شما در جذب، تعامل و استخدام بهترین افراد موفق است.

جدیدترین مطالب منتشر شده
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *